Tävla om ostbågar från Estrella



Kommentarer
» Ulrika

När jag var yngre på ett sommarkollo tog jag med mig en påse Estrella ostbågar till stranden och grillen på kvällen. När alla korvarna var färdiggrillade och saften uppdrucken grillade jag min första ostbåge. Vilken fantastisk idé. Varm, spröd ostbåge som fick en hint av smält ost. Helt magiskt gott alltså.

2013-02-06 @ 14:28:03
» Emelie

När jag tänker eller äter ostbågar tänker jag på en historia som en väldigt nära killkompis berättade när jag frågade vad han hade för ärr på läppen. Han sa att han fick det när han käkade ostbågar när han var liten... Såklart krävde jag att han skulle förklara detta. Jo, det var nämligen så att han åt ostbågar med sax. Tog en ostbåge mellan läpparna och klippte av den. Förutom att han missade ostbågen en gång och attackerade sin läpp istället.

Jag skrattade när han berättade och skrattar fortfarande varje gång jag tänker på det, barn och deras idéer är ju underbara men inte så briljanta :)

2013-02-06 @ 14:56:12
» Tess

Minns såväl många år tillbaka när ett dejt hade dukat upp för en mysig kväll. Där fanns ostbågar och annat smått och gott.
Kvällen slutade dock väldigt tidigt på sjukhuset eftersom det visade sig att han var väldigt allergisk mot ett ämne i just ostbågarna.

Så varje gång jag äter ostbågar idag kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på denna kvällen :)

2013-02-06 @ 15:25:58
» Ellinor

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i chips eller andra salta snacks...ostbågar däremot, det är en helt annan sak. Allra godast är de "dagen efter" då de efter att ha legat framme några timmar är sådär lagom sega. Detta är någonting som min äldsta och bästa vän tagit fasta på. Själv avskyr hon ostbågar, men så snart hon vet att jag kommer på besök och det är dags att duka fram snacks, ja då har hon varit så gullig att ha förberett en speciell skål med ostbågar à la Ellinor. Detta har hon gjort ända sedan vi var små. Då var det mest som en kul grej, nu har det blivit lite av vår grej. Varje gång jag äter ostbågar tänker jag därför på henne och den omtanke hon lägger på serveringen av dessa till undertecknad ;)
Kram

» Linn

När jag tänker på oskrokar så tänker jag på en killkompis. Vi länge snackat om hur vi skulle vilja bada i oskrokar, för tusan så gott det är! En kväll hade varit ute på fest och tappat bort varandra i vimmlet. Jag skulle sova hos min kompis, så när det började gå mot småtimmarna så lunkade jag hem till han. Gick in på toan för att tvätta bort smink osv. Då ligger han avdäckad i badkaret fyllt med ostkorkar!
Det är nog det bästa jag sett i mitt liv. Magiskt

2013-02-06 @ 16:38:21
» Hang

Första kvällen i min lilla studentlya.. Då var jag glad att jag hade ostbågar.

2013-02-06 @ 20:25:22
» Linda

Jag är inte riktig ostbågsälskare själv, men min mamma däremot är världens ostbågsätare! När hon väl har börjat på en påse kan hon inte sluta. Därför får ostbågar mig alltid att tänka på min fina fina mamma. Jag älskar henne så fruktansvärt mycket och om jag kan förgylla hennes dag och vinna ett par påsar ostkrokar till henne så skulle det vara guld värt.

2013-02-06 @ 20:44:51
» Helena

Nu brukar jag inte vinna sådant här men kan dela med mig av ett fint minne ändå.

Jag älskar ostbågar och kan äta hur mycket ostbågar som helst egentligen, hehe. Men vid ett tillfälle satt jag i min studentkorridor och hetspluggade och var i själva verket ganska sjuk. Pojkvännen var ute och de flesta av mina korridorare var på annat håll. Så får jag ett sms från en kompis som undrar om jag ville följa med och handla iaf. Det ena ledde till det andra och tillslut var vi fyra tjejer med var sin påse snacks och så tittade vi på en riktigt skitfilm på en 11tums dator för det var det enda vi hittade. Ja, du förstår nog att det var mer flum än snack. Jag vet att vid ett tillfälle stoppade vi ostbågar i näsan på varandra och en tredje tyckte det var slös att slänga dem och åt därför upp dem ändå. Ja, ni fattar. Fantastiska människor att dela ostbågar med! Jag tänker alltid på den kvällen när jag äter ostbågar och det gör mig alltid lika varm i hjärtat!

2013-02-07 @ 20:12:48
» Hannah

När jag äter ostbågar så tänker jag alltid på min första dejt med min sambo. Han hade nämnt för mig att han tyckte väldigt mycket om ostbågar, så jag köpte hem en påse. Men inte f*n åt han av dem?

Frågade honom varför några veckor senare, och han sa att han inte ville att jag skulle tycka att han var glupsk eftersom när han börjar äta ostbågar så kan han inte sluta...

Det tyckte jag var lite gulligt, och märkligt, och jag kunde inte sluta skratta :)

2013-02-09 @ 15:01:32
» Evelina

Jag minns när jag och mina nya vänner jag träffat i Sälen nu när vi säsongar hade vår första filmkväll med just ostbågar med prästostsmak :)

2013-02-10 @ 17:51:14
» Mari

När jag tänker på ostbågar tänker jag på min syster, hon älskar ostbågar och slutade aldrig äta förrens påsen va tom. Jag å andra sidan va helt fascinerad av påsens utseende, jag vet inte varför men den såg helt mysig ut med prickarna och jag blev helt glad i själen varje gång vi fick köpa hem ostbågar :)

2013-02-10 @ 20:27:16
» Hans

Höst, natt, regnigt som tusan och tjejen jag hade hoppats få gå hem med från krogen var inte ens ute den kvällen. En mer eller mindre onykter Hans som efter en promenad stapplar in på enda nattöppna stället i min hemstad fylld av besvikelse funderar på hur han kan trösta sig själv på bästa sätt.

Så faller mina ögon på ostbågarna. Inget känns mer logiskt när jag ser påsen där framför mig! Sagt och gjort - två påsar åker med hem och efter den regniga promenaden smakade snacksen otroligt bra och den där tjejen jag hade hoppats träffa... Jag var bara glad att hon inte var ute när jag satt nerkrupen under filten och mumsade på ostbågarna resten av natten... Fantastiskt!

2013-02-10 @ 23:16:53
URL:
http://hans.shapemeup.se


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?
E-MAIL:

URL:

KOMMENTAR:


Trackback


Mat och Dryck

RSS 2.0