I don't know where to turn cause it's all wrong



Kommentarer
» Hanna

Ibland är livet bra knepigt! Hoppas att det känns bättre efter fnfredag med pizza hut och pubrunda. Är grymt avvis på att du får kalasa på pizza hut!!

» Anders

Tänk på den fina helgen du får nu iaf :)

2010-09-02 @ 21:29:48
» Martina

Ja fan det lät lite jobbigt. Lite jobbigt att man måste ta massa beslut ibland:/ Men som sagt, hoppas det känns lite bättre efter pizza hut och pubsunda iaf;)



Ahaa. Det lät ju riktigt mysigt iaf. Men tråkigt att damen var jobbig. Är det mycket så i Tyskland? Hierarki? Usch jag tycker inte om människor som tror dom är bättre än andra, jisses.

Jag förstår det, typiskt alltså! Ja men precis, det kan ju vara grymt utvecklande även om det inte blir kalasbra. Och precis, språket, mycket det jag vill ha!

2010-09-02 @ 21:42:43
URL:
http://mistermartina.blogg.se/

» Pernilla

usch, jag vet hur jobbigt det är att stå där i valet och kvalet och inte veta hur man ska göra :/ göteborg är ju bäst liksom, men om du inte känner att utbildningen känns helrätt så är det kanske inte värt att lägga 4 år på den. du kanske kan söka någon språkkurs eller så istället om du känner att logopedin inte känns rätt? själv har jag ju vevat runt som en väderkvarn på allt möjligt sen jag flyttade hit, visste ju bara att jag ville bo i gbg så när jag flyttade hade jag bara en lägenhet, inget jobb och ingen skola. men det har ju löst sig fint nu, skitjobbigt bara innan det löser sig, jag vet inte hur många gånger jag bara velat dunka huvudet i väggen...



men du, jag blev inspirirerad av ditt blogginlägg igår så jag drog med mig jimmy till 4-gott vid nordstan idag och så köpte vi 1 kilo godis, haha :D men det gick ju liksom inte att sluta plocka när man väl börjat, speciellt inte när det finns toblerone och kitkat och smarties och zoo-klubbor i lösvikt! hur tusan ska man bara kunna köpa lite då?



hoppas du kommer på vad och hur du vill göra snart! jag tycker du ska stanna kvar för jag behöver någon som gör mig sällskap på matmarknaden som finns i haga på lördagar under hösten, och det är mest jag som är matnörd i min bekantskapskrets så jag behöver en matnördig kompis ;) KRAM!

2010-09-02 @ 21:47:58
URL:
http://chibichibimoon.blogg.se/

» Sara

Jo jag läser också här i Göteborg. Kostvetenskap. Läser du också på GU? Jobbigt att du känner dig osäker till utbildningen. Men om du ger det lite tid kanske det känns bättre?

Och jag verkar aldrig hitta någon lägenhet. =( Fast jag delar ju med min kompis, så det är inte riktigt så att jag bara är inneboende. Men jag vill ha min egna lya nu, nu, nu!

2010-09-02 @ 22:01:45
URL:
http://ladysara.blogg.se/

» Karin

Det löser sig alltid på nåt sätt vännen. Det viktigaste är att du trivs och känner att det känns rätt. Och gör det inte det får man leta vidare och testa nåt nytt nästa gång. Hur som helst saknar jag dig och önskar att jag kunde följa med dig till Pizza Hut <3

2010-09-02 @ 22:03:22
URL:
http://saudade.blogg.se/

» Erika - Bakglädje

Tror du inte att det kan vara en vanlig reaktion när allt är nytt? Jag hade säkert kännt mig osäker i samma situation. Men det är bara du som vet, ingen annan kan bestämma vad du ska göra.

Fira in helgen imorgon och försök ta det lite lugnt i helgen (kanske inte så lätt i en trång delad 1:a). Kanske köpa lite extra godis från det där stället du skrev om tidigare. :-)

Hoppas du vet snart vad du vill.

2010-09-02 @ 22:43:25
URL:
http://bakgladje.blogspot.com

» Elin

Ja. tacos! :) Inget är så gott som svensk sådan!

och nu retar du mig igen 8får visserligen skylla mig själv när det är en matinriktad blogg.. MEN ÄNDÅ!). Lösgodis på 4-gott. Din jävel! :P



Angående din känsla kring GBG.

vad tråkigt att du känner så :S

jobbigt också när du ändå flyttat "så långt" för det, och då ska det ju verkligen kännas rätt.

Ta dig en funderare och ge det några veckor till, annars borde din magkänsla veta ganska fort om det är rätt eller fel.

vad du än bestämmer dig för så ska du se till att det fixar sig :)

Men spendera inte onödig tid på saker du inte vill göra!

2010-09-03 @ 05:26:33
URL:
http://elinomi.blogg.se/

» sanna

Åh jag känner igen mig. Så kände jag med i början när jag började plugga. Men jag tror inte man kan veta vad som är rätt och fel så tidigt, ge det lite tid :)

för övrigt låter dina fredagsplaner toppen!

2010-09-03 @ 08:33:38
URL:
http://capturethismoment.blogg.se/

» A

pigga upp dig själv men en lunch på stan imorgon :) Vid kungsportsplatsen ligger en salladsbar som heter deli som har riktigt riktigt grym mat..!! Ge utbildningen lite tid, det tar ett tag att komma in i det och dessutom är det inte konstigt om man känner sig lite vilse med tanke på allt annat som också är nytt i ditt liv. Jag tror på dig

2010-09-03 @ 16:47:22
» Mikaela

Inte lätt! Men du sa till mig att följa mitt hjärta och inte göra något som får mig att må dåligt, så jag säger samma sak till dig! Det är inget som hindrar dig från att läsa denna termin och sedan hoppa av för att läsa något annat i Göteborg! Allt finns ju i Göteborg, du hittar säkert något kul :) Finns en del bra utbildningar på borås högskola med, antagligen där jag kommer söka något sedan :)



Pizzalunchen såg mumsig ut :)



Kram

2010-09-03 @ 19:02:41
URL:
http://mymica.blogg.se/iheartgreen

» Matilda

:D

2010-09-03 @ 21:25:04
URL:
http://thelifeofmatildaa.blogg.se/

» Emma

Du kan alltid stanna kvar i Göteborg och söka något med språk... :)

2010-09-04 @ 13:47:52
URL:
http://bakut.blogg.se/

» Emma

Men man vet ju aldrig vad saker leder till. Om man gör en sak som man verkligen brinner för/tycker är roligt så blir det oftast bra. Vem vet, du kanske bosätter dig vid havet och använder dina språkkunskaper till att översätta böcker? :)

2010-09-07 @ 08:49:46
URL:
http://bakut.blogg.se/


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?
E-MAIL:

URL:

KOMMENTAR:


Trackback


Mat och Dryck

RSS 2.0